Umorzenie, odroczenie, rozłożenie na raty podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych
Kod RWA:
F-W
Wymagane dokumenty:
1. Osoby fizyczne
- Wniosek podatnika (Załącznik nr 1),
- Oświadczenie o stanie finansowym i majątkowym (Załącznik nr 2),
- Inne dokumenty potwierdząjace zasadność wniosku o udzielenie ulgi w szczególności określające sytuację majątkową, rodzinną i zdrowotną.
2. Rolnicy
- Wniosek podatnika (Załącznik nr 3),
- Oświadczenie o stanie finansowym i majątkowym (Załącznik nr 2),
- Na podstawie art. 37 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j Dz. U. z 2018 r. poz 362 ze zm.) ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzieleni pomocy :
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, z podaniem wysokości pomocy w euro,
- Formularz w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające sie o pomoc de minimin w rolnictwie lub rybołówstwie (Załącznik nr 4),
- Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej przez wnioskodawcę w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w okresie 2 poprzedzających go lat (Załącznik nr 5),
- Inne dokumenty: na żądanie organu podatkowego w trakcie postępowania podatkowego.
- Wniosek podatnika (Załącznik nr 3).
- Oświadczenie o stanie finansowym i majątkowym- os. fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (Załącznik nr 2)
- Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej prowadzonego przedsiębiorstwa- osoby prawne,
- Na podstawie art. 37 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 362 ze zm.) podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
- Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej przez wnioskodawcę w roku podatkowym, w którym ubiega się pomoc oraz w okresie 2 poprzedzających go lat (Załącznik nr 7),
- Przedstawienie sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- Bilans za poprzedni rok obrachunkowy,
- Bieżąca sytuacja finansowa (sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym),
- Kopie ewentualnych decyzji publicznoprawnych (ZUS, US),
- Kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego,
- Pisemne wyjaśnienie określające kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej,
- Inne dokumenty- na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Stara Kiszewa, ul. Ogrodowa 1, 83-430 Stara Kiszewa, Referat Podatkowy, pok. 21
Opłaty:
Brak
Termin i sposób załatwienia:
do 30 dni, a w sprawach szczególnie skąplikowanych do 60 dni
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 poz. 900 ze zm.);
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 362 ze zm.);
- Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1530 ze zm.).
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, za pośrednictwem Wójta Gminy Stara Kiszewa w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.